23 Nisan 2012 Pazartesi

MUTFAKTA BİRİ Mİ VAA?

Hayırlı günler blogcanlar,yine bir haftabaşı ve yine pazartesi sendoromu :D Aiyh ah bu pazartesilerle barışamadık gitti,inanın bu pazartesi günlerinden sebeb pazarlarından soğudum :D 
Başlıktanda anlaşıldığı üzere,mutfaktada vakit geçirmeye başladım,tangur tungur :D Atmasyon uydurmasyon anlık kararlarla o anki dolap malzemeleriyle katıp karıştırıyorum,pişirip taşırıyorum.Hala tek parçayız çok şükür ama :)))
Geçenlerde baktım napsam napsam :)


Evdeki sebzelerden ,birer tane olmak üzere doğrayıp,pişme sürelerine göre peşpeşe ekledim tencereye,soğan ve salça koymadan.Kavurdum bir güzel su koymadan.İyice pişmeye artık ramak kala aldım ocaktan..


Eve gelipte birde bazı yemeklerde eti pişirmeye vakit harcamayayım diye kuşbaşı etleri kavurup,kavurma şeklinde buzluğumda tutuyorum ve çokda pratik oluyor,burdada yine öyle yaptım.Hoop attım sebzelerin içerisine ;) Aldım porsiyonluk güveçlerime doldurup,üzerlerine kaşar peyniri rendeledim.Oradanda üzeri eriyene kadar fırına .Herşeyi hoop huup diyerek yapıyorum evde :D Tamamen doğaçlama bir yemek,çok doğal bir insanımdır :P (malz:patates,havuç,mantar,kabak)


Sonrada fırından çıkmış haliyle başbaşa..Ham humm :D Kendim bu sofrada tek yiyecek olsaydım hiç o eti koymazdım içerisine,sebze yemeklerinde et görmekten hiç hoşlaşmıyorum.Fakat yapıcak birşey yok ,o sofrada tek değilim ve erkekler neden et severde sebze sevmezler diyerek kapatıyorum konuyu :D
(Yaşasın Sebze Kardeşliği)


Geçenlerde de börek tarifleriyle kafayı bozmuştum,iyi börek nasıl yapılır nedir kardeşim bunun tarifi diyerekten kendimi vurdum tarif kitaplarına.Sonra baktım biryerde baklava yufkasıyla börek sarmışlar fakat böyle sigara böreğinden kalınca paçangadan incece :)) (siz anladınız) Tam benlik dedim kolay ama lezzetli tarif arıyorum ya!


Marketten aldım yufkayı hemen eve bi heves girip,attım kendimi mutfağa :D Peynirli iç hazılayıp açtım yufkayı.Aslında daha evvelde yapmıştım ben baklavalık yufkayla tatlı,ama börek ilk..


Sıvı yağ ve sudan bir oluşan bir iç sos hazırlayıp her bir yufkanın arasına bu yağlı sudan gezdirdim,3 yufkayı üstüste koyarak.Son katı yağlamadım ama,son kata sadece peynirli malzemeden yayıp,gevşek olmamak kaydıyla elimle yuvarladım.


Aman ne basitmiş diyorum içimdende :D (böyle böreği ninemde yapar) :)))) Sonrada tarifden bağımsız olarak yağlı kağıt serdiğim tepsime,yufkayı gül böreği gibi,kol böreği şeklinde sararak yerleştirdim ;)


Artan yağlı sudan üzerine sürdüm,ertesi gün pişirmek üzere dolaba kaldırdım.1 gece dolabımda bekledi yani,beklesemi pişirsemmi diye tereddütte kaldım ama bekletmenin bir zararını görmedim,hala yaşıyoruzz :D
Pişirmek üzere çıkarttığım gün yumurta sarısı ve çörek otu serperek 200 derecelik fırında pişirdim,nekadar durdu fırında bende bilmiyorum,başka işlerle uğraştığımdan süreye bakmadım :D Üstü nar gibi olunca çıkardım.Tabi sıcak sıcak yendiği için,o fırından çıkartılıp masaya koyma arasındaki kısa sürede resim çekmeyi unutmuşum :)) Ama şahaneydi ;)
İşte bugünlükte benden bu kadar,şimdiye kadar henüz(!) birşey taşırıp dökmedim,mutfağı yakmadım :D Hadi hayırlısı :))
SELAMETLE

20 yorum:

  1. :D :D :D hala tek parçaysan sorun yok :P :P O enfes ve kolay börek tariflerini de paylaş :)

    YanıtlaSil
  2. kendi hallerimi görüyorum ben de mi böyle olacağım dicem ama nerdeee bende o kadar marifet:D uydurmak için bile bilmek lazım! ellerine sağlık yeni gelin alkışş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iş başa düştümü mecbur yapıyorsun canım,merak etme sende evlenince başlarsın artık mutfak postlarına :D yeni gelin teşekkür eder :D

      Sil
  3. :) Ev hanımlığına alışma durumları:))

    YanıtlaSil
  4. Uydurmasyon filanda desen gayet güzel döktürmüşün :)
    Evet erkekler neden et sevip sebze sevmiyolar bende çok merak ediyorum :)
    Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) bende busoruyu merak edıyorum,yani sebze sever hiçmi olmaz :D

      Sil
  5. böreği bilemem ama mantarlar nefis duruyo :)

    YanıtlaSil
  6. ama çoook güzel görünüyorlar ;) ellerine sağlık canım...bi gün belki ben de yemeye gelirim,hele sen şu acemeiliği bi at da :)))) tamaamen şaka,çok öpüyorum sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buyur gel sen gel ben neler yaparım,uydurmasyon dağil :) teşekkür ederim :))

      Sil
  7. bi süredir olmadığım nasılda belli blogun benim yorumlarımsız kalmışş :D merak etme bundan sonra burdayım :D ben gideli pek bi marifetli gördüm seni zaten becerikli hatundundunda marifetli olduğunuda burdan görmüş olduk maaşallah nazar değmesin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah sorma sorma :D hoşgeldin,nasıl geçti hazırlıklar,eksikler varmı :) görüşmek nasip olmadı,bende geçtiğimiz hafta çook hastalandım :/ ama şimdi bomba gibiyim :) ne zman bu tarafa gelin geliyorsun sen şimdi :))

      Sil
    2. perde ve halılar eksik.. mutfak ıvır zıvırları küçük çapta olacaklar büyükler bittiya dierleride olur hiç takılmıyorum :)) bende çok yoğundum zaten canım. ah kıyamam nasıl kaptın şifayı sen yeni gelinler hastalanırmı hiç :D haziranın 2. haftası gelicem tekrar dier eksikleri almaya 1 temmuzdan sonra artık ikamet yerim orası olucak :( altkaynarcaya geliyorum ;)

      Sil
    3. eveet perde halı ıvır zıvır eksik kısmını blogundan okudum :) büyük parçalar bittiyse büyük dertlerde bitti demektir.(benim gibiler için ayrıntılar daha önemli) :P Bişicik kalmamış hayırlısı olsun :) ramazan gelini dicem sana o zman bundan sonra:) Bereketli gelinsin,yaşasın bana blogger arkadaş geliyor..Yakınızda yakınız :D

      Sil
    4. ramazan gelini :D hehe.. tamam ;) yakın olduğumuza sevindim bak ;) bi dahaki gelişimde görüşürüz inşallah

      Sil
  8. heheheh nekadar eglenceli bi post olmus bu boyleeeeeeeeeeeeeee :p
    Merve senin daha once deli oldugunu soylemis miydim :p ( latife ediyorum tabisi )
    Masallah rabbim neseni arttirsin, Sofraniz bereket dolsun insallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğlence benim göbek adım,söylemedimiydimki :D
      aa estagfurullah canım :D :D tabıkısıde latife ediyor olmalısın :D amiin canım,herkesin inşallah :)

      Sil
    2. Nesen kat kat artsin insallaaaaah :)))

      Sil