31 Ocak 2013 Perşembe

ARTIK BENİMDE BİR SÜTÇÜM VAR

Günaydınlar blogcanlar 
Geçenlerde süt mayaladığımdan bahsetmiştim hani size ((prebiyotik yoğurtla mayalamıştım). Yoğurdu paket sütten yapabildiğimi, malesef bir sütçümüzün olmadığından dem vurmuştum.Bu postun akabinde çok hoş bir diyalog gelişti,daha önce hiç görüşüpte tanışmadığım bir hanımdan facebook sayfam üzerinden mesaj aldım :) Kendisi hiç üşenmeyip bana kendi sütçülerinden süt alıp ,tabiri caizse ayağıma kadar getirdi.Nasıl mutlu oldum anlatamam :)


Tanımadığınız birisi için fedakarlık yapmak inanın bu devirde az rastlanır bir durum.Üstelik kızının o gün rahatsızlığına rağmen elinde poşetle çok mahçup etti beni :) İçerisinde de kandil günü için hazırladığı harika kurabiye paketleri vardı,tadına bayıldık ofistekilerle :) Benzer versiyonu eşimin doğum günü için misafirlere hazırlamıştım hani  bakabilirsiniz buradan.

Sütçüleri gayet prof vaziyette paketi ambalajı çok hoşuma gitti.Klasik güğümle süt satanlar gelir ya hep akla :) Bende öyle sütçü falan sanmıştım :D Hemen telefonunu aldım kapıya tesim sütçü yani ;)


3 Kg'luk paket halindeki bu sütü tabiki hemen akşamına mayaladım.Kaynatırken bile paket sütten farkını anlıyorsunuz,kaymak tutuveriyor hemen.Kaymağına hiç ellemedim almadım yani yoğurda tutsun diye.Hiç bir ilave yapmadan, kendi bir önceki yoğurdumun mayasından mayaladım.


Küçük, sevilesi güveç kaplarımı haftasonu misafirlerim için kullanacağımdan (bakabilirsiniz) onları bu kez yoğurt işine hiç bulaştırmadım.Büyük güvecim ile kapaklı saklama yaplarıma koyup sıkı sıkı sardım sarmaladım yine.

  
Misafirlere gururla ikram ettim.
Sonucu ise işte böyleydi ve meraklıları çoktu :)

SELAMETLE

11 yorum:

  1. MAŞALLAH.ellerine kollarına sağlık.
    çokhoş bir davranış gerçekten.mutluetmek mutluluk sebebidir...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. biz de evde mayalıyoruz, evdeki gibisi yok...

    YanıtlaSil
  3. çok iyi olmuşşş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle evde yapılan gibisi yok ve insan yaptıkca eli alışıyor..
    peki hangi yakada hizmet veriyor ve paylaşılabiliyor mu bu sütçünün numarası??

    YanıtlaSil
  5. Yoğurt gibisi yok her şekilde yerim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Prebiyotik yoğurt mayalama olayında süt ile ilgili acı gerçekleri anlatan bir yorum yazmıştım size.Amacımın sizi kötülemek değil aksine yardımcı olmak olduğunu da belirtmiştim. Benimde amacım size sütçü hususunda yardımcı olmaktı aslında ama lütfedip yorumumu yayınlamamışsınız bile.Sadece övgü içeren yorumları yayınlıyor olduğunuzu hissettim şimdi. Neyse sütçü bulmanıza sevindim,işlerinizde kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumu yazıp gönderebildiğinizden eminmisiniz Melike hanım :D Sütün acı gerçeklerinini yazdıysanız bunun benimle ne gibi kötülemeye girdiğini düşünüp yayınlamamış olabilirimki,süt kötüyse kötüdür ben kötü değilim ya :D Hissiyatınızdan ötürü bende iyi şeyler hissetmiyorum şimdi :)

      Sil
  7. ellerine sağlık canım bende artık hazır yoğurt yemekten bıkmıştım,eşim güvenilir bir sütçü bulmuş,taze taze sütümüzü alıyoruz,bende yeni mayalamaya başladım,bir de kese diktim sulanınca suyunu onunla alıyorum ve ya içine koyup asıp mis gibi süzme yoğurt yapıyorum:) taze ev hanımları olmamıza rağmen kaptık bu işi bence;))

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım...
    senin kırmızı sevdiğini bilmeyen yoktur :)

    YanıtlaSil
  9. canım minik atölyem blog sahibesi buluşma ayarlıyor...
    sende gelmek istersen linki veriyorum...

    http://minik-atolyem.blogspot.com/2013/02/bugun-benim-dogumgunum-dolayisiyla-bir.html#comment-form

    YanıtlaSil
  10. o sütçüyü bize de yollasanız ben de avcılarda süt bulamayanlardanım :( ellerinize sağlık bu arada..

    YanıtlaSil